منوی محصولات و آموزشی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه محصولات
عوامل تاثیر گذار در گزش دار کردن زالوها و پرورش زالو درمانی

عوامل تاثیر گذار در گزش دار کردن زالوها و پرورش زالو درمانی

این مقاله اختصاص دارد به عوامل تاثیر گذار در گزش دار کردن زالوها و پرورش زالو درمانی ، گزش زالو و عواملی که میتواند در نتیجه یک زالو درمانی مناسب تاثیر گذار باشد مواردی که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم به صورت علمی و یا تجربی به دست آمده اند.

09189644436 هـاشمـی
کانال آموزشی پرورش زالو در ایتا
پیام به ادمین (مدیر سایت) در ایتا

برای پرورش زالو از کجا باید شروع کرد
عوامل تاثیر گذار در گزش دار کردن زالوها

ویدئویی که در این بخش قرار داد به امور کلی پرورش و تکثیر زالو پرداخته شده است و در کنار مطالب این مقاله میتواند اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار دهد.

فلذا پیشنهاد میکنیم حتما با دقت این ویدئو را نیز ببینید چنانچه بدنبال ویدئوهای آموزشی و مشاوره ای بیشتر هستید از طریق این دکمه اقدام کنید.


همه ویدئوهای آموزشی زالو


Play Video

عوامل تاثیر گذار در گزش دار کردن زالوها

در حالت کلی زالوی سالم و گرسنه باید بدون هیچ گونه مشکلی گزش و تغذیه صحیحی داشته و به سرعت نسبت به تغذیه از موجود زنده در محیط های مختلف واکنش نشان دهد.
اما از آنجایی که این موجود حساسیت بالایی داشته و همچنین غالبا به صورت مصنوعی پرورش و یا تکثیر پیدا می‌کند و همین‌طور در کلینیک ها یا مراکز طب سنتی به صورت مصنوعی نگهداری می‌شود همین عامل باعث تاثیر در کیفیت گزش آن میشود.

عوامل تاثیر گذار در گزش دار کردن زالوها
عوامل تاثیر گذار در گزش دار کردن زالوها

عوامل زیادی در زمینه کیفیت و تغذیه زالو تاثیر گذار هستند که در زیر به عوامل تاثیر گذار در گزش دار کردن زالوها اشاره می‌کنیم:

گرسنه بودن زالو

می‌دانیم که زالو موجودی خونخوار می باشد و هر زمان که احساس گرسنگی کند به سوی موجودات زنده که در آب و یا مرز خشکی زندگی می کنند حرکت می کند پس بایستی از زالو های گرسنه برای زالو درمانی بهره ببریم.

خرید زالو
عوامل تاثیر گذار در گزش دار کردن زالوها

سلامت زالوها

زالویی که دارای سلامت کامل باشد و هیچ گونه مشکلی نداشته باشد به درستی و به راحتی عمل گزش را انجام میدهد.

آماده سازی زالو برای تغذیه ( دما و شرایط محیط)

اگر در زمینه زالو درمانی می‌خواهید از زالو های قرنطینه شده خود استفاده کنید بایستی شرایط محیطی و همچنین دمای مناسب را برای زالوهایی که قصد استفاده از آنها را دارید مهیا کنید.
مطمئناً دما و شرایط قرنطینه با دما و شرایط زالو درمانی متفاوت بوده و باید زالوها را برای این امر آماده کنیم.
شما می‌توانید زالوهایی را که قصد مصرف کردن آنها را دارید ۱ الی ۲ روز قبل از مصرف از قرنطینه خارج کرده و در محیط عادی با دمای مناسب قرار دهید.

نحوه نگهداری

می‌دانیم که زالو حساسیت بالایی دارد و همچنین نحوه نگهداری زالو نیز تاثیر در آرامش و استرس آن خواهد داشت پس سعی کنید در زمان استفاده از زالوها و قبل از آن محیطی آرام و بدون تنش با آب و ظرف های پاکیزه برای زالوها مهیا نماید.
ناگفته نماند که بایستی در طول پروسه پرورش و یا نگهداری زالو کلیه نکات بهداشتی و پاکیزگی محل و ظرفها و همچنین آب زالوها به درستی رعایت گردد.

عوامل تاثیر گذار در گزش دار شدن زالوها
عوامل تاثیر گذار در گزش دار کردن زالوها

استرس و تنش و آرامش در زمان تغذیه

همانطور که در پاراگراف های بالا اشاره کردیم تنش ها و استرس ها و همچنین آرامش زالو قبل از تغذیه در کیفیت تغذیه آن تأثیر مستقیم دارد در زمان تغذیه نیز بایستی تمامی این عوامل رعایت گردند بعنوان مثال می‌توان در زیر به عواملی اشاره کرد که باعث آزار و اذیت و یا به وجود آمدن استرس برای زالو ها می شود.
– نور زیاد
– بوی نامناسب عرق بدن/ عطرها/ مواد شیمیایی و…
– تکانهای شدید در حین جابجایی

شستشوی عضو مورد نظر برای گزش زالو

قبل از اقدام به زالو درمانی بایستی عضو مورد نظر را با آب ولرم کاملاً بشویید تا محل گزش پاکیزه و بهداشتی بوده و زالو نیز به راحتی ترغیب به گزش بکند.

تحریک زالو با بادکش و یا ماساژ عضو مورد نظر و یا قرار دادن کمی خون جهت تحریک زالو به گزش.

اگر زالو در زمان زالو درمانی گزش نمی کند و از گرسنه بودن و سلامت زالوها مطمئن هستید می‌توانید عضو مورد نظر را تمیز کرده و سپس با ماساژ دادن و یا بادکش کردن محل مورد نظر زالو را به گزش تحریک کنید همچنین می توانید از بادکش کردن و تیغ زدن جهت تحریک زالو اقدام کنید ( ناگفته نماند که کلیه موارد بایستی با رعایت کامل اصول بهداشتی و با توجه به شرایط فردی که قصد زالو درمانی دارد انجام شود بهتر است در این زمینه با پزشک مشورت نمایید)

عوامل تاثیر گذار در گزش دار شدن زالوها
عوامل تاثیر گذار در گزش دار کردن زالوها

دستمالی کردن زیاد زالو در قبل و حین تغذیه

اگر زالو را در زمانی که برای گزش آماده می کنید زیاد در دست گرفته و یا موجب آزار و اذیت آن شوید مطمئناً موجب تنش و استرس در آن شده و ممکن است عمل گزش زالو به درستی صورت نگیرد.


برای گرسنه کردن زالو باید بین ۱ الی ۳ ماه صبر کنید و این زمان تقریبی می‌باشد و بستگی به عوامل مختلفی دارد که مثلا می‌توان به دمای محل زندگی زالو ، میزان تعویض آب در روز ، جنب و جوش زالوها و… اشاره کرد هر چه زالو جنب جوش بیشتری داشته باشد مطمئناً زودتر گرسنه شده و سریع تر هم گزش انجام می دهد.

دمای بالا در مدت زمان نگهداری و تعویض زودتر آب نگهداری زالو ها باعث جنب و جوش بیشتر زالو شده و همین امر گرسنگی و همچنین تغذیه مناسب تری برای زالو را به همراه خواهد داشت ( البته دما را تا حد مناسبی بالا ببرید)

درآمد تضمینی در پرورش زالو چگونه است؟

ناگفته نماند که زالو های وارداتی مشکلات زیادی دارند که یکی از آن مشکلات عدم گزش زالو بطور مناسب می باشد امیدواریم با خرید و فروش زالو های اصیل ایرانی که توسط پرورش دهندگان داخل کشور در سایز مناسب به فروش می رسد بتوانیم در زمینه پویا سازی بحث اقتصادی زالو و همچنین رونق گرفتن طب سنتی کشورمان قدم بزرگی برداریم.

حتما در حین تغذیه حواستان به بحث شوک دمایی و عواقب آن باشد.از دیگر مواردی که باعث قی کردن خون داخل آب می‌شود تغذیه ناصحیح می باشد چرا که بعضی از دوستان در این زمینه اطلاعاتی ندارند و با آموزش های جزئی و تحقیقاتی که در سطح اینترنت انجام میدهند اقدام به تغذیه زالوها می‌کنند.

سی دی آموزش پرورش زالو
عوامل تاثیر گذار در گزش دار کردن زالوها

‫3 نظر

  • mohamadikh66 گفت:

    سلام.
    جناب مهندس هاشمی مطلب خوبی بود.
    سپاس

  • م/حمیدی گفت:

    عالی بود
    در کانال و گروه تلگرام شما هم عضو هستم.
    سپاس

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *