منوی محصولات و آموزشی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه محصولات
روشها و فضاهای پرورش زالوی طبی + ویدئو و ارائه راهنمایی

روشها و فضاهای پرورش زالوی طبی + ویدئو و ارائه راهنمایی

در این صفحه قصد داریم در مورد انواع روشها و فضاهای پرورش زالوی طبی بیشتر صحبت کنم و به بررسی این موضوع بپردازیم که کدامیک بهتر می باشد و یا کاربرد بیشتری دارد.

( فایلهای صوتی در زمینه آموزش پرورش زالوی طبی را میتوانید در بخش گالری و یا صفحه اصلی سایت مشاهده کنید )

راهنمایی کنید که من چه روشی را انجام دهم بهتر است؟

هر فرد با توجه به نوع آموزشی که دریافت کرده و همچنین دارا بودن امکانات اولیه مانند فضای مناسب و وجود علاقه ، میتواند هر کدام از روشهایی که در ادامه این مقاله ارائه می گردد را انتخاب نماید اما تقریبا اکثر افراد فعال در پرورش زالوی طبی در سطح کشور از روشهای خاصی پیروی می کنند.
اصولا همه روشها دارای مزایا و معایبی هستند که با توجه به شرایط بایستی روش مورد نظرتان را انتخاب نمایید. * بیشتر بخوانید مقالات پرورش زالو *

حداقل چه میزان فضا برای شروع کار کفایت می کند؟

حداقل بین 20 الی 30 متر مربع برای شروع به کار کفایت می کند اما افراد میتوانند بصورت آزمایشی نیز با فضای کوچکتر کار خود را آغاز نمایند.

در جنوب / شمال / غرب / شرق و مرکز کشور بهترین روشهای پرورش زالوی طبی اجرایی چیست؟

تفاوتی نمی کند که شما در کدام استان فعالیت خود را انجام می دهید تنها عامل مهم با توجه به مصنوعی بودن فارم و محیط پرورش زالو ، عامل کنترل بهداشت و دما و رطوبت می باشد.
البته ناگفته نماند افرادی که در مناطق شمالی کشور زندگی میکنند میتوانند بصورت طبیعی نیز این فعالیت را داشته باشند.

آیا فیم آموزشی در این زمینه دارید؟

شما میتوانید ویدئوهای آموزشی و مشاوره ای و همچنین فایلهای صوتی آموزشی را در سایت و در بخش مربوطه مشاهده نمایید. ویدئوهای آموزشی +++ صوتهای آموزشی
قبل از شروع به فعالیت پرورش زالو چکار کنیم؟


پرورش زالوی طبی

اصولا روشهای پرورش زالوی طبی و یا تکثیر زالو به دو روش کلی ( پرورش زالو بصورت طبیعی و مصنوعی ) تقسیم می گردد اما اکثر افرادی که ما از آنها به عنوان پرورش دهنده زالو یاد می کنیم به روش مصنوعی فعالیت می کنند و انواع روشها و فضاهای پرورش زالوی طبی بیشتر زیر مجموعه روش مصنوعی می باشد. البته افردی که به روش طبیعی این کار را انجام می دهند عمل صید زالوهای طبی را انجام می دهند .


انواع فارمهای پرورش زالو طبی:

– فارم شیشه ای
– فارم بتونی
– فارم سیار
– فارم ثابت
– فارم موقت

افرادی هستند که بعضی از روشهای پرورش زالوی طبی را به صورت ترکیبی و یا ابداعی انجام می دهند و تمامی این موارد بستگی به شرایط مختلفی از جمله محیط پرورش ، میزان سرمایه ، خصوصیات شخصی فرد پرورش دهنده و… دارد.

انتخاب روش پرورش زالو

در کشور ما ایران اکثر افرادی که در زمینه پرورش و تکثیر زالوی طبی فعالیت دارند به صورت مصنوعی و از روش وان و ظروف ۵ و ۱۰ لیتری استفاده می کنند.

ویدئوی دوره کامل پرورش و تکثیر زالوی طبی

دوره کامل پرورش و تکثیر زالوی طبی

معایب روشهای مختلف در پرورش زالو

عیب روش شیشه ای در خطر شکستن و همچنین سختی در نظافت ظروف می باشد ولی می توان تمامی تجهیزات را جابجا نمود اما در روش بتونی که یک روش ثابت می باشد این قابلیت وجود ندارد و هزینه بیشتری را باید متحمل شد.

به طور کلی چنین میتوان نتیجه گیری کرد که افرادی که برای شروع کار می خواهند فعالیتی داشته باشند تا بتوانند بهتر استارت اولیه را بزنند و همچنین تجربه ای در این زمینه کسب نمایند بهتر است از روشی مانند وان و پت ( ظرف ) استفاده کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.


‫4 نظر

  • گوهر عابدی گفت:

    مهندس سلام و عرض ادب.
    بیزحمت در مورد نقشه فارم هم یک مقاله ارائه بدید تا بیشتر بهره ببریم.
    عابدی.

  • محسن گفت:

    سلام چطور میتونم ازتون زالو بخرم.
    تعداد ۵۰۰ الی ۷۰۰ تا میخام.

    • admin گفت:

      سلام دوست عزیز. شما میتونید از طریق فروشگاه سایت اقدام کنید و یا برای خرید تماس بگیرید تا در این زمینه صحبت کنیم . موفق باشید.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *