منوی محصولات و آموزشی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه محصولات
آموزش پرورش زالو در منزل بصورت اصولی 8 نکته

آموزش پرورش زالو در منزل بصورت اصولی 8 نکته

آموزش پرورش زالو در منزل بصورت اصولی بهمراه 8 نکته مهم ارائه می گردد چگونه می توانیم پرورش زالو در منزل را بصورت اصولی انجام دهیم؟ پرورش زالو در منزل و چگونگی انجام آن یکی از مهمترین سوالاتی است که سایرین با آن مواجه هستند.


اگر شما نیز به دنبال پرورش زالو در خانه خود هستید و می خواهید درآمدزایی مناسبی در این زمینه داشته باشید حتماً مطالب این صفحه را تا انتها بخوانید تا با کمترین خطر و ریسک بتوانید فعالیت خود را ادامه دهید.

برای پرورش زالو در منزل در حجمهای مختلف شما باید اطلاعات مناسب داشته باشید و تفاوتی نمی کند که شما در چه تعدادی می‌خواهید کسب و کار خود را در خانه خود انجام دهید.


حتما ویدئوی ” پرسش و پاسخ آموزش پرورش زالو ” را در زیر با دقت مشاهده نمایید:

پرسش و پاسخ آموزش پرورش زالو

نکات بسیار مهمی برای آموزش پرورش زالو در این صفحه ارائه می‌شود که به این نکات به صورت اجمالی پرداخت خواهد شد در همین خصوص به درآمد ، هزینه ها ، ضرر و زیان ها و سایر نکات مهم اشاره می گردد.

 نکات بسیار مهم برای آموزش پرورش زالو در منزل

از نکات مهمی که برای آموزش پرورش زالو در منزل می توان به آن اشاره کرد موارد ذکر شده در زیر می باشد که توجه شما را به آن معطوف می داریم:

  1. معین کردن فضای مناسب برای شروع فعالیت
  2. ابعاد فضای فارم پرورش زالو اهمیت بالایی ندارند ولی بهتر است با فضایی بین ۱۵ الی ۲۵ متر مربع کار خود را شروع کنید.
  3. در شروع کار هرگز هزینه های اضافه و کلان نداشته باشید و تا حد امکان با کمترین هزینه ها این کار را شروع کنید.
  4. ممکن است در منزل خود از مشتقات نفتی و یا موادی که برای زالو خطرآفرین می باشد نگهداری کنید فلذا مراقب این موضوع باشید.
  5. همیشه نظم در کارها و همچنین بهداشت شخصی و بهداشت محل فعالیت می تواند تاثیر چند برابری در بازدهی کار شما داشته باشد.
  6. این کار را بی ارزش تلقی نکنید و تمام امور آموزشی که در کلاس پرورش زالو ( و یا پکیج آموزشی ) آموخته اید را به صورت اصولی پیش ببرید.
  7. بارها شاهد تلفات زالوها و یا ضرر و زیان سنگین در بین پرورش دهندگان زالو در منزل بوده ایم و این امر به خاطر دخالت افراد خانه و یا سایرین بوده است به همین دلیل به مدیریت فارم خود اهمیت بالایی دهید.
  8. مراقب هزینه های انرژی مانند آب و برق و گاز باشید چراکه این هزینه ها به صورت طولانی مدت بر خانواده شما تحمیل می گردند.

به غیر از نکات مهمی که برای آموزش و پرورش زالو در منزل در پاراگراف های بالا اشاره کردیم موضوع مهم دیگر درآمد زایی پرورش زالو در منزل است که به عنوان دومین پارامتر بسیار مهم در ذهن اکثر افراد می باشد که ما سعی می کنیم در ادامه همین مقاله به آن بپردازیم.


درآمد پرورش زالو در منزل چقدر است؟

درآمد پرورش زالو در خانه به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و نمی توان به طور قطع در این زمینه نظر داد اما با یک حساب سرانگشتی می توان محاسبه کرد که در فضای محدود منزل خود چه میزان می توانید درآمدزایی داشته باشید.

ما در مقاله ای با عنوان ” درآمد و سود و زیان در پرورش زالو ”  در زمینه درآمدزایی پرورش زالو و همچنین سود آوری این حرفه در منزل صحبت کردیم که پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

در مقاله فوق الذکر و همچنین مقاله ” سود پرورش زالو در منزل چقدر است؟ ” به سود و زیان این حرفه و نحوه بررسی این موارد به طور کامل پرداخته ایم.

بسته آموزش پرورش و تکثیر زالو بصورت گام به گام
آموزش پرورش زالو در منزل بصورت اصولی 8 نکته 16

چنانچه شما می‌خواهید در زمینه درآمد پرورش زالو در منزل اطلاعات کاملی به دست آورید بایستی از هزینه پرورش زالو در منزل نیز آگاهی داشته باشید و بدانید که این هزینه‌ها بر چه اساسی بوده و بایستی به چه نکاتی توجه داشته باشید.

چگونه می توانیم پرورش زالو در منزل را بصورت اصولی انجام دهیم؟

آیا از هزینه پرورش زالو در منزل آگاهید؟

اگر از هزینه پرورش زالو در منزل آگاهی کافی ندارید پیشنهاد می کنم ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

غالباً هزینه های اصلی پرورش زالو در منزل در چند دسته بندی خلاصه می شوند:

  1. هزینه خرید و یا اجاره محل فعالیت ( محل فعالیت پرورش زالو که با نام فارم پرورش زالو شناخته می شود باید دارای مشخصه هایی باشد که فرض را بر این می گیریم که شما تمامی این مشخصات و پارامترها را مد نظر دارید فلذا برای خرید چنین مکانی با توجه به متراژ و قیمت منطقه زندگی شما مبلغی بین حداقل ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومان لازم است و اگر می‌خواهید چنین مکانی را اجاره کنید مبلغی بین یک الی سه میلیون تومان بایستی در نظر بگیرید) البته اعداد و ارقام فوق الذکر همگی تقریبی بوده و ممکن است شما بتوانید با مبالغ کمتر و یا بیشتر از این ، فضای مورد نیاز خود را تهیه کنید.
  2. هزینه خرید زالوها ( با توجه به انتخاب مسیر فعالیت که می تواند پرورش زالو و یا تکثیر زالو باشد بایستی این هزینه را معین کرد. اگر شما در حجم خانگی می‌خواهیم فعالیت داشته باشید و پرورش زالو را شروع کنید تعداد بین ۱۰۰۰ الی حداکثر پنج هزار عدد زالو پیشنهاد می گردد که برای پرورش زالو بایستی شما زالوی کوچک در سایز زالوی لارو و یا زالوی سوزنی را با مبلغ بین هر عدد ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ تومان خریداری کنید. و چنانچه می خواهید در زمینه تکثیر زالو فعالیت کنید بایستی زالو مولد را با هزینه هر عدد زالو مولد تقریباً ۵ هزار تومان خریداری نمایید )
  3. هزینه انرژی و هزینه کارگری ( اگر در مسیر پرورش زالو بخواهیم این هزینه ها را محاسبه کنیم مبلغی بین ۱ الی ۵ میلیون تومان برای یک دوره بایستی در نظر گرفت و این تفاوت قیمت به مدیریت صحیح و یا غلط فرد پرورش دهنده مربوط می باشد. این هزینه ها برای تکثیر زالو به مراتب بیشتر خواهد بود)
  4. هزینه خرید تجهیزات و وسایل راه اندازی فارم پرورش زالو ( خرید تجهیزات با حداقل سرمایه و با کمترین میزان ممکن مبلغی بین ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۸ می باشد )
  5. هزینه های جانبی و متفرقه ( هر چقدر بتوانید این هزینه ها را کمتر کنید در انتها سودآوری بالا تری خواهید داشت این هزینه ها شامل هزینه های نگهداری و یا تعمیر و یا همچنین تعویض بعضی از وسایل و تجهیزات و قطعات مورد استفاده در فارم پرورش زالو میباشد. اگر بخواهیم دقیقتر وارد این بحث شویم بایستی به هزینه درمان زالوها ی بیمار، هزینه مدیریت غلط در مصرف آب و برق و گاز نیز اشاره کنیم)

افراد بسیار زیادی بعد از دریافت آموزش‌ها و فعالیت در حرفه پرورش ‌زالو با ضرر و زیان های سنگینی مواجه می گردند که این ضرر و زیان ها و عدم سوددهی دلایل مختلفی دارد در انتهای مقاله به ضرر های پرورش زالو در منزل میپردازیم.

آموزش پرورش زالو - ایران زالو

  ضرر پرورش زالو در منزل چرا اتفاق می افتد؟

ضرر و زیان پرورش زالو در منزل می تواند به خاطر دلایل متفاوت و ضعف مدیریت و همچنین نبود تجربه کافی اتفاق بیفتد.

سایت ایران زالو با ارائه دادن محتوای آموزشی در قالب فرمت های متنی ( مقالات آموزشی و مشاوره‌ای پرورش زالو ) ، محتوا آموزشی صوتی ( پادکست های آموزشی و مشاوره‌ای پرورش زالو ) ، محتوا آموزشی ویدئویی ( فیلم های آموزشی و مشاوره ای پرورش زالو ) میتواند اطلاعات ارزشمند و همچنین کاربردی را به شما منتقل کند که بیشتر این اطلاعات تجربه چند ساله بوده و شما می توانید از این تجربیات برای بهبود فعالیت خود استفاده کنید.

اما ضرر و زیان های پرورش زالو در خانه چرا اتفاق می افتد و با وجود دریافت آموزشهای تخصصی در این زمینه خیلی از افراد نمی توانند به سودآوری مناسب برسند؟

چگونه می توانیم پرورش زالو در منزل را بصورت اصولی انجام دهیم؟

دلایل عمده ضرر و زیان پرورش زالو شامل موارد زیر می باشد:

  1. عدم رعایت باید و نباید های مهم پرورش زالو که در آموزش‌ها به آنها اشاره شده است.( آموزشهای حضوری و یا سی دی آموزشی پرورش زالو )
  2. ضعف مدیریتی و سهل انگاری در انجام امور محوله.
  3. مشکل در رعایت بهداشت محل فعالیت و همچنین بهداشت شخصی در فرد پرورش دهنده ( این مورد یکی از مهم ترین و اساسی ترین عامل مرگ و میر و تلفات در بین زالوها در سایز ها و سنین مختلف می باشد به شما اخطار می‌دهیم که مراقب این موضوع باشید)
  4. دخالت افراد بی تجربه در نحوه مدیریت و یا فعالیت در فارم پرورش زالو .
  5. عجله کردن برای رسیدن به سودآوری بیشتر و رعایت نکردن برنامه های زمان بندی که در آموزش ها به آنها به طور کامل اشاره شده است.
  6. نبودن پشتیبان و یا مشاور و متخصص که حامی افراد بی تجربه باشد.
  7. نداشتن برنامه زمانبندی صحیح و همچنین نبودن برنامه ریزی دقیق برای بازاریابی و فروش زالوها در زمان مناسب باعث تلفات و مرگ و میر زالوها خواهد شد.
  8. تغذیه نامناسب که می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد مانند عدم رعایت بهداشت در زمان تغذیه ، عدم ارائه خون سالم و همچنین زمانبندی غلط در تغذیه زالوها و …

با این تفاسیر به نظر شما آیا پرورش زالو در خانه سود دارد آیا می توان به این شغل در خانه به عنوان یک حرفه درآمدزا اشاره کرد؟

سود و درآمد پرورش زالو
آموزش پرورش زالو در منزل بصورت اصولی 8 نکته 17

آیا پرورش زالو در خانه سود دارد؟

پرورش زالو در خانه سود دارد به شرط اینکه نکات بسیار ساده و حیاتی اشاره شده را مو به مو و به دقت رعایت کرده تا بتوانید به درآمدزایی مناسب برسید.
• حتماً کار خود را با حجم کم و تعداد کمتر از ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ عدد شروع کنید.
• به هیچ عنوان از افراد کم تجربه و بی تجربه مشاوره نگیرید و یا نظرات آنها را در کار خود دخیل نکنید.
• با مطالعه یک مطلب در فضای مجازی مانند سایت ها و یا شبکه های مجازی مانند تلگرام سریعا آن را برای فارم خود عملی نکنید و بعد از اطمینان این موارد را انجام دهید.
• هیچگاه وظایف خود را به سایرین محول نکنید و اگر مجبور هستید چنین کاری را انجام دهید سعی کنید مناسب ترین فرد را که دارای حداقل اطلاعات در این زمینه است انتخاب کنید.
• در کار پرورش زالو عجله نکنید و همزمان با فعالیت در پرورش زالو سعی کنید اطلاعات خود را نیز بروز نگه دارید.
• بازاریابی و فروش موفق نیز از کلیدی ترین موارد بشمار می رود.

سی دی آموزش پرورش زالو

سودآوری و درآمد زایی پرورش زالو در منزل می تواند مانند یک شغل کامل بوده و یک خانوار بتواند با این شغل امرار معاش نماید اما حتماً باید قدم به قدم رشد نمایید تا شاهد درامدزایی مناسبی باشید.

بررسی کامل پرورش زالو و سود دهی این تجارت در ایران (۱)

سود و درآمدزایی پرورش زالو در منزل چقدر است؟

میزان سود و درآمدزایی پرورش زالو در منزل به طور تقریبی و میانگین برای هر ماه میتواند مبلغی بین ۱ الی ۳ میلیون تومان باشد.( برای حجم کم ) البته با گسترش فعالیت و افزایش تجربه میتوانید به مبالغ بالاتری دست یافت.
ناگفته نماند در صورت عدم رعایت قواعد مربوط به پرورش زالو که حتما در آموزشها به آنها اشاره می گردد نمیتوانید در این کار موفق شوید!

چگونه می توانیم پرورش زالو در منزل را بصورت اصولی انجام دهیم؟

پی دی اف PDF پرورش زالو در منزل

چنانچه مایل باشید میتوانید فایل پی دی اف پرورش زالو ( مقاله چگونه می توانیم پرورش زالو در منزل انجام دهیم؟) که در این صفحه به آن پرداختیم را دانلود نمایید.

متاسفانه در ایران آموزشهای ساده به زبان فارسی بسیار محدود می باشد شما دوست گرامی در هر سطح اطلاعات و سواد میتوانید ما را در این زمینه کمک نمایید پیشنهاد میکنم نظر خود را در زمینه این مطلب در پایین صفحه بنویسید. منتظر نظرات ارزشمند شما دوستان هستیم.

دانلود pdf پرورش زالو در منزل


آموزش پرورش زالو
تهیه پکیج آموزشی پرورش زالو بصورت کامل و گام به گام

مقالات زیر را حتما ببینید :
برای پرورش زالو چکار باید کرد؟
پرورش زالو در خانه
مراحل تکثیر و پرورش زالو
درآمد تضمینی در پرورش زالو چگونه است؟


‫4 نظر

  • سعید محرابی گفت:

    بسیاااااار عالی . ممنون
    مقاله خوبی بود.

  • صمد.سلطان گفت:

    سلام ببخشید مزاحم شدم. چه ساعتی میتونم با شما تماس بگیرم؟ ازتون راهنمایی میخواستم. سپاسگزارم
    فقط با عرض معذرت بسته کى ب دستمون میرسه؟

    • admin گفت:

      سلام در طول روز می‌تواند تماس بگیرید
      حال بعد از ارسال ۲ الی ۴ روز طول میکشد.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *