منوی محصولات و آموزشی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه محصولات
پرورش زالو و دلیل قرنطینه دوم زالوها

پرورش زالو و دلیل قرنطینه دوم زالوها

پرورش زالو و دلیل قرنطینه دوم زالوها در این صفحه ارائه می گردد از آنجایی که قرنطینه دارای اهمیت بسیار زیادی در پروسه پرورش و تکثیر زالو به شمار می‌رود و لزوم قرنطینه دوم زالوها برای بعضی از پرورش دهنده ها هنوز با شک و شبهه و یا ابهام مواجه می باشد در این مطلب در این زمینه صحبت میکنیم.

قرنطینه دوم زالوها 3
ظرف تمیز و کثیف

09189644436 هـاشمـی
کانال آموزشی پرورش زالو در ایتا
پیام به ادمین (مدیر سایت) در ایتا

دلیل اصلی قرنطینه چیست؟

اکثرا در زمان پرورش و یا تکثیر ، زالوها بایستی به روش صحیح قرنطینه گردند تا از وجود بیماری و یا مشکلات احتمالی در بین آنها مطلع گردیم البته ناگفته نماند که قرنطینه کردن دلایل دیگری نیز دارد.

قرنطینه دوم زالوها 1
قرنطینه سالم

تقاوتها و شباهتهای قرنطینه ها

دلیل و لزوم قرنطینه دوم زالوها دارای تفاوت ها و مشابهاتی می باشد که هر فرد پرورش دهنده بایستی به درستی به این تشابهات و این تفاوت‌ها اشراف کامل داشته باشد.
اگر بخواهیم به طور ساده به این موضوع بپردازیم بایستی اینگونه گفت که قرنطینه اول زالوها برای اطلاع از وجود بیماری در بین زالوها ، اطلاع از وجود مشکلات خواص در زالوها، کاهش تنش و استرس حمل و نقل و جابجایی ، دسته بندی کردن و برنامه ریزی برای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای زالوها ، و غیره می باشد.

قرنطینه دوم زالوها 5
وجود قی خون در آب

اما قرنطینه دوم زالوها تفاوت هایی دارد و دلیل اصلی قرنطینه دوم زالوها اطمینان از عدم انتشار آلودگی در بین زالوها به خاطر قی کردن خون می باشد.

قرنطینه دوم زالوها 2

تفاوت ظرفهای تمیز و کثیف ( مدفوع در آب )

قرنطینه دوم زالوها

قرنطینه دوم زالوها بایستی بعد از تغذیه آنها انجام شود و مواردی مانند اطمینان از عدم انتشار آلودگی و یا بیماری با قرنطینه اول شباهت دارد.
زمانی که زالوها بعد از تغذیه وارد قرنطینه میشوند بایستی دما به صورت پلکانی کاهش یافته تا به دمای نرمال برای قرنطینه رسید در بین زالوها بعد از تغذیه احتمال قی کردن خون وجود دارد و به همین دلیل بایستی مدت زمانی بین ۲۰ الی ۳۰ روز برای قرنطینه بعد از تغذیه و یا به نوعی قرنطینه دوم زالوها اختصاص داد.

قرنطینه دوم زالوها 4

ظرف حاوی آب بهمراه خون + ظرف حاوی آب بهمراه مدفوع زالو و…

زالوی تغذیه شده دارای حساسیت و احتمال آسیب دیدگی بالاتری نسبت به زالوی گرسنه می باشد فلذا توصیه می‌شود که در قرنطینه دوم زالوها و یا بلافاصله بعد از تغذیه با زالوی سیر رفتاری دقیق‌تر و با آرامشی بیشتر داشته باشید.
چنانچه شما بتوانید تغذیه را به طور اصولی انجام دهید و بعد از آن قرنطینه نیز به درستی اجرا شود بایستی امید به بازدهی بالا در زمینه جفتگیری و پیله گذاری زالوها داشته باشید

و چنانچه فقط در بحث پرورش زالو فعالیت می کنید با کیفیت رشد بالای زالو ها مواجه خواهید بود.


پکیج آموزش پرورش زالو + نحوه تغذیه زالو     4


نتیجه گیری

پس سعی کنید کلیه پروسه های تغذیه و قرنطینه بعد از تغذیه را که به نام قرنطینه دوم زالو ها نام برده می شود به درستی انجام دهید.

در مورد لزوم قرنطینه دوم زالو ها همین بس که چنانچه یک زالو در داخل آب خون قی کند باعث انتشار سریع و شدید بیماری و آلودگی‌های مختلف در بین سایر زالوهای سالم می گردد.

به همین دلیل حتما بایستی زالو بعد از تغذیه به مدت یک ماه در محیطی آرام و با دمای مناسب نگهداری شود تا احتمال و خطر انتقال آلودگی در اثر قی کردن خون به حداقل ممکن برسد.

نظر شما در این باره چیست ؟ چه سوالی دارید ؟ چه پیشنهادی به سایرین دارید؟ آیا این مطلب توانست کمکی به شما بکند ؟


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *