منوی محصولات و آموزشی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه محصولات
نکات بسیار مهم در شرایط پرورش زالو1401

نکات بسیار مهم در شرایط پرورش زالو1401

شرایط پرورش زالو را بصورت رایگان در این مطلب مطالعه نمایید. ما در مقالات متعدد سعی کرده ایم به مهمترین موارد و دغدغه هایی که یک فرد پرورش دهنده زالو با آنها موجه می باشد بپردازیم.

برای پرورش ، تکثیر و یا حتی فقط نگهداری زالو بعنوان یک شغل باید به نکاتی توجه کرد که شاید ساده باشد اما بی اهمیتی به این نکات باعث خسارت زیادی خواهد شد و حتی باعث از بین رفتن تمامی زالوها می گردد.

فایل صوتی زیر را گوش دهید:


افراد زیادی خودسرانه دست به کارهایی در این زمینه می زنند که اکثرا با شکست مواجه شده و یا نمیتوانند در این زمینه به سود آوری مطلوبی برسند.

اگر قصد شروع فعالیت در زمینه پرورش زالو را دارید و می خواهید درباره شرایط پرورش زالو بیشتر بدانید پیشنهاد می کنم حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا بتوانید با دید روشن تری وارد فعالیت در این عرصه شوید.

ما در مقاله ای در زمینه میزان سود و زیان پرورش زالو صحبت کرده ایم که پیشنهاد میکنم مطالعه نمایید.

شرایط پرورش زالو - ایران زالو دات کام

در زیر چند مورد از مواردی که یک فرد مشتاق به پرورش زالو باید آنها را رعایت نماید آورده شده است:
– آماده سازی مکان مناسب پرورش زالو ( مکان پرورش زالو باید دارای شرایط مناسب مانند کنترل دما و رطوبت ، بهداشت ، مدیریت مناسب و … باشد )
– رعایت قواعد و قوانین پرورش زالو ( قبل از شروع حتما در این زمینه اطلاعات خود را افزایش داده و آموزش تخصصی ببینید – میتوانید بسته های آموزشی ما را با قیمتی مناسب تهیه نمایید)

– مدیریت درست فارم پرورش زالو ( مدیریت مناسب مستلزم داشتن تجربه و زمانبندی صحیح می باشد )
– نظم در کارها
– بهداشت فردی و بهداشت محیط پرورش زالو ( اهمیت بالایی دارد )
– دقت بالا در امور
– صبور بودن ( شاخصه ای که در همه کارها نیازمند آن هستید اما در پرورش زالو بیشتر به آن نیاز دارید )

آماده سازی مکان مناسب پرورش زالو:

در مطالب قبلی در زمینه شرایط مکان پرورش زالو صحبت کردیم و گفتیم که یک مکان پرورش زالو باید چه شرایط کلی و مهم را داشته باشد.
به پیش نیازهای پرورش زالو در خانه اشاره کردیم و نکات مهم در این زمینه را توضیح دادیم و به باید و نبایدهای این موضوع اشاره شد و گفتیم که چه مواردی در این زمینه مهم و حیاتی می باشند.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را مطالعه کنید نکات مهم پرورش زالو

شرایط پرورش زالو - ایران زالو دات کام

رعایت قواعد و قوانین پرورش زالو:

از آنجایی که اکثر فعالان در زمینه پرورش زالو هنوز به جایگاهی نرسیده اند که بتوانند در زمینه رفتارشناسی زالو قوی عمل نمایند پس بهتر است تا رسیدن به آن جایگاه ، از قوانین و قواعدی که افراد باتجربه و متخصص در این زمینه ارائه داده اند پیروی کرد.

متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که بعضی از افرادی که در این زمینه وارد فعالیت شده اند خودسرانه دست به کارهایی می زنند که بیشتر این امور دلیل علمی و یا حتی تجربی را ندارد و این افراد فقط با حدس گمان پیش می روند.
این دسته از فعالیت ها اگر با دیدگاه تست و آزمایش و در حد محدود باشد صحیح و قابل درک است اما اگر بخواهیم کل پرورشگاه و زالوهای خود را قربانی یک ایده خام بکنیم مطمئنا فقط خودمان متضرر خواهیم بود.

شرایط پرورش زالو - ایران زالو دات کام

مدیریت درست فارم پرورش زالو:

از مهمترین مواردی که بایستی یک فرد پرورش دهنده در آن مسلط باشد و از لازمه های شرایط پرورش زالو بشمار می رود مدیریت درست ، اصولی و حساب شده فارم در پرورش زالو می باشد.
شما باید از لحاظ مختلف فارم پرورش زالوی خود را زیر نظر داشته باشید:

  • – خرید نوع وسایل ( چه نوع وسیله و با چه مشخصاتی خریداری شود / بهتر است در این زمینه برای شروع به کار با فرد با تجربه مشورت نمایید)
  • – آگاهی از میزان زالوهای سالم ، بیمار ، تلفات و… ( این موضوع را فرا بگیرید که به تعداد زالوهای خود بعد از خرید بی تفاوت نباشید)
  • – اطلاع از نحوه فعالیت و کیفیت اطلاعات افرادی که در پرورشگاه شما کار می کنند ( هیچ کس مانند خودتان در این زمینه دلسوزتر نخواهد بود)

  • – زمانبندی صحیح رسیدگی به زالوها ( در پاراگراف بعدی ، نظم در کارها توضیح داده می شود)
  • – زمانبندی صحیح فصول مختلف زندگی زالوها جهت آمادگی ارائه زالو در زمان مناسب به بازار.
  • – آگاهی از همکاران ، رقبا و مشتریان و… ( در دنیای تجارت این موضوع را فراموش نکنید که همیشه بازار و رقبا و… را لحظه به لحظه آنالیز کنید)
  • – بروز رسانی اطلاعات ( همیشه در حال فراگیری باشید حتی یک جمله و یا یک موضوع کوچک در زمینه کاری تان )
  • – به خود ایمان داشته باشید و با توکل شروع کنید.( اما هیچ وقت بی گدار به آب نزنید و حواستان به همه چیز باشد)
آموزش پرورش زالو

شرایط پرورش زالو و نظم در کارها:

همیشه برنامه ای جامع و کلی در زمینه فعالیت در پروش زالو داشته باشید تا بدانید در چه روزی ، چه کاری را باید انجام دهید.
با این کار هم وقت آزاد بیشتری برای خود خریده اید و هم از برنامه صحیح پرورش زالو عقب نخواهید ماند بعنوان مثال برنامه ای برای زمانهای تعویض آب وانها ، رسیدگی و سرکشی و… داشته باشید.
در هر فصلی از زندگی زالوها ، برنامه ریزی و نظم در کار شما تغییر خواهد کرد ( فصل قرنطینه زالوها / فصل تغذیه / فصل جفتگیری زالوها / فصل پیله گذاری / و…)

خرید زالو

شرایط پرورش زالو و بهداشت فردی: 

زالو با وجود اینکه از لحاظ ظاهری خیلی پیچیده بنظر نمی رسد اما فوق العاده حساس بوده و همین امر برخورد با این موجود کوچک را بسیار قانون مند می کند.
رعایت نکردن امور بهداشتی و طرز برخورد با زالو و سایر موارد غلط ، باعث بروز بیماریها و مشکلاتی در سیستم بدنی و زندگی زالو می شود که متاسفانه اغلب این بیماریها قابلیت انتشار و انتقال به سایر زالوهای درون یک محیط بسته را دارد و بسرعت باعث انتشار بیماری و تلفات می گردد.

شرایط پرورش زالو - ایران زالو دات کام

شرایط پرورش زالو و دقت بالا در کارها:

رعایت یکسری از موارد بایستی با دقت بالا صورت پذیرد بعنوان مثال رعایت دما و رطوبت محیط باید بدقت انجام گرفته و در یک بازه محدود انجام گیرد ( مثلا بین ۱۵ الی ۱۶ درجه)
مثلا : وقتی ما باید دمای محیط قرنطینه را بین ۱۵ الی ۱۶ درجه نگهداریم دمای ۱۹ و یا بالاتر از آن دقت کاری ما را نشان نمی دهد.
وقتی صحبت از دقت در کار به میان میاید یعنی هر چه بتوان پارامترهای گوناگون پرورش زالو را با دقت بالاتری انجام داد مطمئنا نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

شرایط پرورش زالو - ایران زالو دات کام

در پرورش زالو صبور باشید:

هر کاری بازه زمانی خاصی برای رسیدن به نتیجه مطلوب و یا برداشت محصول دارد شرایط پرورش زالو نیز بدین گونه است که باید صبر داشته باشید.

برای تکثیر زالو مدت زمانی بین یک سال الی ۱۶ ماه را باید برای رسیدن به نتیجه منتظر باشید. برای پرورش زالو مدت ۶ ماه الی ۹ ماه نیاز می باشد.

بعضی کارهای خودسرانه ( که به نظر پرورش دهنده زالو ترفند می باشد و سریعتر به نتیجه می رسد ) را انجام ندهیم چرا که باعث عقب افتادن زمان رسیدن به هدف مطلوب می گردد.

شرایط پرورش زالو - ایران زالو دات کام

خلاصه مطلب :

بعد از رعایت مواردی که در بالا گفته شد و موارد ریز و درشت بسیار دیگر که بیشتر آنها با تغییر محل زندگی ، شخصیت افراد ، میزان سرمایه گذاری ، انتظارات و… تغییر خواهد نمود در دوره اول پرورش زالو بیشتر بدنبال کسب تجربه و فراگیری نکات ریز و درشت باشید تا در دوره های بعد بتوانید بهترین برداشتها و سودآوری خوبی داشته باشید.
شرایط پرورش زالو بسیار گسترده و فراوان می باشد که سعی کردیم در این محتوا ( به دیدگاه خودمان ) مهمترین موارد را ارائه دهیم.

آموزش پرورش زالو

‫15 نظر

  • مهدی گفت:

    خیلی عالی بود .ممنون

  • خ.م گفت:

    سلام.میشه در مورد خرید و فروش زالو هم مطلب بگذارید.
    داخل سایت گشتم نبود.

    • admin گفت:

      سلام.
      انشا الله در آینده نزدیک مطالب مفیدی در این زمینه درج خواهد شد.
      موفق باشید.

  • ز.تندگو گفت:

    سلام . عرض ادب.
    اقای هاشمی قرار بود محصول تصویری قدم به قدم در زمینه پرورش زالو در سایت بگذارید چی شد؟
    امکانش هست باهاتون تماس بگیرم

    • admin گفت:

      سلام دوست گرامی
      محصول بزودی در سایت و در بخش فروشگاه و یا محصولات دانلودی قرار خواهد گرفت. موفق باشید.

  • صادق گفت:

    بسیار خوب و مفید بود استفاده بردیم.

  • سعید مالکی گفت:

    سلام من و برادرم میخوایم تو این کار سرمایه گذاری کنیم و پول زیادی نداریم اما میتونیم تقریباً ۲۰ میلیون برای این کار جور کنیم ما با این مبلغ میتونیم کار رو شروع کنیم سودآوری اون چطوره شنیدم بعضی ها ضرر می‌کنند بی زحمت ما رو راهنمایی کنید تا به درآمد برسیم سوال بعدی اینکه چطور میتونیم از مشاوره های شما استفاده کنیم تا مطمئن باشیم که به سود می رسیم ممنون از اینکه وقت می گذارید.

    • admin گفت:

      سلام و عرض ادب.
      بله تقریبا با ۲۰ تومن میتونید شروع کنید.
      در زمینه سود دهی باید گفت که اگر بازار فروش این موجود را داشته باشید و همچنین اطلاعات خوبی در آموزش کسب کنید فعالیت خوب و پر سودی رو میتونید انجام بدید.
      افرادی هم که ضرر می کنند بخاطر عوامل مختلفی مثل عدم موفقیت در فروش ، نداشتن تجربه و اطلاعات و … هست.
      در مورد سوال آخرتون ، برای دریافت مشاوره و یا پشتیبانی میتونید با ما تماس بگیرید تا بیشتر صحبت کنیم.
      موفق باشید.

  • محمد عامری کوهکن گفت:

    سلام مهندس هاشمی. بخشی از مقاله ناخوانا است لطفا درست کنید .ممنون منتظر مقالات جدیدتون هستم. بابت پکیج آموزشی ممنون چند روز پیش دستم رسید.

    • admin گفت:

      سلام.
      سپاس بخاطر اطلاع رسانی. تصحیح شد.
      بابت پیگیری مقالات متشکریم/
      موفق باشید

  • محمد عامری کوهکن گفت:

    خواهش میکنم. شما هم موفق باشید

  • بهزادنیا گفت:

    سلام آقای هاشمی بهزادنیا هستم یه سری از زالوها رو که سه هفته پیش تغذیه کردیم حالت کمربندی شدن یا دفورمه شدن میخواستم بدونم با چی دارویی درمانشون کنم ظاهرا درمانشو میدونید .

    • admin گفت:

      سلام. بله برای تهیه دارو به بخش فروشگاه مراجعه کنید و یا تماس بگیرید ۰۹۱۸۹۶۴۴۴۳۶ هاشمی

  • محسن مانی کوهی گفت:

    سلام . بلافاصله بعد از زدن ازون به تانکر آب میتوان تعویض آب نمود یا خیر . توصیح دهید . تا چه مدت یا ساعت ازون در تانکر آب میماند

    • admin گفت:

      سلام و عرض ادب
      زمانیکه شما مباحث بهداشت و اصول کار را به درستی رعایت کنید و آب سالم در اختیار زالوها قرار دهید نیاز به موارد فوق نمی باشد.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *